האמנות המסורתית של הטנטרה חשיפת כוחן של פרקטיקות עתיקות

טנטרה היא תרגול רוחני עתיק שמקורו בהודו ואומץ על ידי תרבויות רבות ברחבי העולם במשך אלפי שנים. זהו מדע רוח שמטרתו לקחת את חסידיו אל מעבר לעולם החומר ואל מחוזות המודעות הרוחנית המוגברת. לימודי הליבה של הטנטרה מתמקדים בשילוב הגוף, הנפש והרוח ובהשגת הארה. טנטרה מכונה לעתים "אמנות החיים" מכיוון שהמתרגלים בה לומדים לחיות חיים מספקים יותר על ידי אימוץ המחזורים הטבעיים של חיים ומוות.

המילה "טנטרה" נגזרת משתי מילים בסנסקריט: "טאטווה" ו"מנטרה". טטבה פירושו מהות ומנטרה מרמזת על ידע אלוהי. הטנטרה מכבדת את מעגל האנרגיה המתגשמת ומכירה בכוחו של הפרט לשנות ולרפא את חייו באמצעות שימוש בטקסים ובמדיטציה. על ידי אימוץ העיקרון הבסיסי שכולנו אחד, טנטרה מביאה הבנה זו לתרגול מעשי פיזי. לשם כך, המחקר והתרגול של טנטרה יכולים לספק לנו את הכישורים ליישם מושג זה על כל תחומי החיים, החל מרווחה פיזית ליחסים בינאישיים ומקצועיים.

כוחה האמיתי של הטנטרה טמון ביכולתה לשנות את התודעה ולסייע בהתעוררות הפוטנציאל. אמנות עתיקה זו כוללת לעתים קרובות שימוש במנטרות סנסקריט, מדיטציה, הדמיות ומודרות (מחוות ידיים). טכניקות אלה עוזרות להוביל את המתרגלים למצב מוגבר של אנרגיה, ומאפשרות להם להתחבר לאלוהי שבתוכם. תרגולים רוחניים אחרים הקשורים לטנטרה כוללים פראניאמה (שליטה בנשימה) ויוגה (תנוחות).

המטרה הסופית של הטנטרה היא להביא לסמאדהי, מצב של מודעות מוגברת והארה. הדרך של טנטרה היא דרך של חקירה עצמית ולמידה חווייתית. על ידי רתימת כוח הנשימה, המדיטציה ודקלום המנטרה, מתרגלים מקבלים גישה לשכבה על גבי שכבה של ידע גבוה יותר. יחד עם זה מגיעה שליטה בגוף הפיזי, הבנה של הגוף העדין, והערכה של האלוהי.

הטנטרה מתוארכת ללפני כשלושת אלפים שנה, כאשר היא תועדה לראשונה בוודות ההודיות ובאופנישדות. הטנטרה העתיקה ביותר ששרדה היא הטנטרה Vijnana Bhairava, שככל הנראה נכתבה מתישהו בין המאות ה-2-4. במאה ה-8 התפשטה הטנטרה לסין ולטיבט, ובמאות שלאחר מכן היא התפשטה עוד יותר, והגיעה לווייטנאם, יפן ומונגוליה. בסוף המאה ה-19 החלו מערביים להתעניין בטנטרה ובתורתה, ועד מהרה נלמדו ברחבי העולם ספרים וקורסים בנושא.

כיום, טנטרה עדיין נהוגה בכמה מצורותיה המסורתיות, והיא גם הותאמה לפרשנויות מודרניות יותר. טנטרה הפכה לתרגול פופולרי יותר ויותר, כאשר חסידיה מאמצים את הפוטנציאל הריפוי, הממריץ ומאיר העיניים שהיא טומנת בחובה. על ידי שימוש בעקרונות הטנטריים, אנשים מכל הרקעים והגילאים מסוגלים לקחת את התרגול הרוחני שלהם לרמה עוצמתית ומודעת.

לטנטרה יש את הכוח ליצור הרמוניה בין גופנו למוחנו, להביא להבנה עמוקה יותר של העצמי הפנימי שלנו והעולם הסובב אותנו, ולפתוח אותנו למקור אנרגיה עוצמתי שיכול לשנות באופן עמוק את עולמנו הפנימי והחיצוני. כאשר אנו נוסעים לתוך ממלכת הטנטרה, אנו יכולים לגלות ולהתחבר עם האלוהי שבתוכנו ולהפוך לחיים אמיתיים ועמוקים יותר.

בלוג סקס - מאמרים נוספים

לחקור את עולם נערות הליווי מבט מקיף על התעשייה השנויה במחלוקת אך הרווחית

לחקור את עולם נערות הליווי: מבט מקיף על התעשייה השנויה במחלוקת אך הרווחית

נערות ליווי, המכונות לעתים "נערות ליווי" או "מלוות", היו חלק מההיסטוריה האנושית במשך מאות שנים. עם זאת, עם כניסתו של העידן הדיגיטלי ועליית המדיה החברתית, עולם שירותי הליווי צבר נראות רבה יותר והפך לנושא לדיון…
לחקור את עולם נערות הליווי: מבט מקיף על התעשייה השנויה במחלוקת אך הרווחית
בגידה במערכות יחסים איך לתקן אמון שבור ולהתקדם

בגידה במערכות יחסים: איך לתקן אמון שבור ולהתקדם

אמון הוא הבסיס לכל מערכת יחסים בריאה ומוצלחת. זה לוקח זמן לבנות ודורש מאמץ משני בני הזוג כדי לתחזק. אבל מה קורה כשהאמון הזה מתנפץ באמצעות מעשה בגידה? בין אם מדובר בבגידה, שקרים או הבטחות…
בגידה במערכות יחסים: איך לתקן אמון שבור ולהתקדם
לחקור את העיר התוססת חיפה תכשיט של ישראל

לחקור את העיר התוססת חיפה: תכשיט של ישראל

שוכנת לאורך חוף הים התיכון, חיפה היא עיר יפה ותוססת בישראל שלעתים קרובות מאפילה על ידי מקבילותיה המפורסמות יותר כמו תל אביב וירושלים. עם זאת, לעיר קוסמופוליטית זו יש קסם ייחודי ומורשת תרבותית עשירה שאסור…
לחקור את העיר התוססת חיפה: תכשיט של ישראל
רוטקט בביטחון חשיבותם של קונדומים בבריאות מינית

רוטקט בביטחון: חשיבותם של קונדומים בבריאות מינית

כשמדובר בבריאות מינית, אחת משיטות ההגנה הנפוצות והיעילות ביותר היא השימוש בקונדום. מכשירים קטנים אך רבי עוצמה אלה קיימים כבר מאות שנים, והתפתחו והפכו לאחד הכלים החיוניים ביותר בעולם אמצעי המניעה וההגנה מפני זיהומים המועברים…
רוטקט בביטחון: חשיבותם של קונדומים בבריאות מינית

בלוג סקס